Najlepšie slovenské pivá sa vyrábajú v HurbanoveTlačový servis
Vlajková loď z Hurbanova – značka Zlatý Bažant – zvíťazila v štyroch pivných kategóriách a zabodovala aj medzi radlermi.
Bratislava, 23. jún 2017 – V poradí 11. ročník prestížnej degustačnej súťaže Slovenská pivná korunka 2017 sa niesol v znamení úspechu hurbanovského pivovaru. Vlajková loď z Hurbanova – značka Zlatý Bažant – zvíťazila v štyroch pivných kategóriách a zabodovala aj medzi radlermi. Značka Corgoň, takisto vyrábaná v Hurbanove, získala medailové umiestnenia v kategórii 10 aj 12-stupňových pív. So ziskom štyroch zlatých a celkovo ôsmich pivných koruniek je tak Hurbanovo najúspešnejším pivovarom tohtoročnej prehliadky najlepších slovenských pív.
Najlepšie slovenské pivá vybrala v tomto ročníku súťaže Slovenská pivná korunka degustačná komisia zložená z 29 profesionálnych pivných expertov počas dvojdňovej anonymnej degustácie koncom mája v Bratislave.
Vlajková loď hurbanovského pivovaru, značka Zlatý Bažant, získala na tohtoročnej súťaži až štyri Zlaté pivné korunky. V najprestížnejšej a pre pivárov referenčnej kategórii svetlých filtrovaných pív so stupňovitosťou 12% získal prvenstvo Zlatý Bažant 12%. V rovnakej kategórii bodovala aj ďalšia „dvanástka“ z portfólia spoločnosti – Corgoň 12%, ktorá získala bronz. Zlatý Bažant 10% dominoval v kategórii svetlých filtrovaných desaťstupňových pív, ktoré sú na našom trhu najrozšírenejšie, a získal pre značku takisto Zlatú pivnú korunku. Na druhom mieste sa so ziskom Striebornej pivnej korunky umiestnil Corgoň 10%, ktorý je zároveň najpredávanejším pivom v plechovkách v rámci celého portfólia spoločnosti. Tretiu Zlatú pivnú korunku si v kategórií tmavých a polotmavých filtrovaných pív odniesol opäť Zlatý Bažant s pivom Zlatý Bažant Tmavý. V poradí štvrté zlato získala vlajková loď z Hurbanova medzi nealkoholickými pivami s obľúbeným pivom Zlatý Bažant Nealko. Zisk štyroch Zlatých pivných koruniek je tak pre Zlatý Bažant skutočne mimoriadnym darčekom k tohtoročnému 50. výročiu hurbanovskej sladovne.
Zlatý Bažant bodoval na najvyšších priečkach aj medzi radlermi, kde získal dve pivné korunky. Medzi alkoholickými radlermi sa umiestnil Zlatý Bažant Radler Grapefruit na tretej priečke, a v kategórií nealkoholických radlerov bol ohodnotený takisto Bronzovou pivnou korunkou aj Zlatý Bažant Radler 0,0% Citrón-Baza-Mäta.
Ocenenia v mene značiek Zlatý Bažant a Corgoň, a najmä v mene všetkých majstrov pivovarníkov z Hurbanova prevzal na slávnostnom galavečeri vo štvrtok 22. júna generálny riaditeľ spoločnosti HEINEKEN Slovensko Odin Goedhart, ktorý hovorí: „Pre mňa súťaž Slovenská pivná korunka predstavuje hlas našich konzumentov. Víťazstvo v kategóriách desať aj dvanásťstupňových pív, tmavých aj nealkoholických pív ma preto napĺňa neskutočnou hrdosťou. Je to zároveň ocenenie náročnej práce našich kolegov v hurbanovskom pivovare a sladovni, ktorých cieľom je ponúkať pivo najvyššej kvality zo slovenských surovín každý deň a pre každého. Rád by som tieto ocenenia venoval v prvom rade práve im!“
Počas galavečera boli slávnostne odovzdané aj ocenenia Osobnosť slovenského pivovarníctva a sladovníctva. Jednou z troch ocenených osobností, ktoré sa významne pričinili o rozvoj v tejto oblasti na Slovensku, je Milan Slávik, výrobný a technický riaditeľ soločnosti HEINEKEN Slovensko, ktorý zasvätil pivovaru Hurbanovo a tomuto váženému remeslu už viac ako 30 rokov.
O Slovenskej pivnej korunke
Súťaž Slovenská pivná korunka organizuje Slovenské združenie výrobcov piva a sladu od roku 2006. V desiatich kategóriách v anonymných degustáciách v tomto roku súťažilo spolu 27 veľkých, malých a remeselných pivovarov, ktoré do súťaže nominovali 137 vzoriek pív. Slovenská pivná korunka sa každoročne organizuje pod záštitou Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.
O Heineken Slovensko
Heineken Slovensko je viac ako 17 rokov lídrom na slovenskom pivnom trhu so stabilným trhovým podielom na úrovni približne 40 %. Heineken Slovensko a.s. je súčasťou jednej z najväčších pivovarníckych skupín na svete – HEINEKEN N.V. Spolu so značkou Heineken, vlajkovou loďou portfólia spoločnosti, HEINEKEN na Slovensku predáva najhodnotnejšiu slovenskú pivnú značku Zlatý Bažant, ďalšie silné slovenské značky Corgoň a Kelt, regionálny Martiner, ako i niektoré známe zahraničné značky – Krušovice, Starobrno a Desperados.
Od roku 2015 sa HEINEKEN Slovensko stal výrobcom najpredávanejšieho cideru na svete, značky Strongbow, ktorý vyrába v pivovare Hurbanovo a dodáva na trhy strednej a východnej Európy.
Text je súčasťou tlačového servisu a nie je redakčným obsahom. Názory a postoje v texte uvedené nemusia byt oficiálnymi názormi a postojmi redakcie. Text je uverejnený v pôvodnom znení.