METRO vybralo najlepšie slovenské vína rokaTlačový servis

Tlačový servis / METRO vybralo najlepšie slovenské vína roka

Poznáme najlepšie vína, vyprodukované špičkovými slovenskými vinármi.

Bratislava, 2. jún 2017 – Počas slávnostného gala večera 31. mája v Hoteli Sitno, Vyhne bola vyhodnotená súťaž METRO Víno roka 2017. Šlo už o 13. ročník, pričom vinárstva mohli aj tento rok zahlásiť svoje vzorky v štyroch rôznych kategóriách: suché a polosuché víno, polosladké a sladké, ale aj ružové či šumivé víno. Víno s najvyšším bodovým hodnotením, bez ohľadu na kategóriu, získalo titul Grand Prix. Ním sa stal Rizling rýnsky 2015 z vinárstva BOGNÁR, s.r.o..

Výhercovia si prebrali ocenenia v nasledujúcom poradí:

Kategória Suché a polosuché víno

  • Chardonnay barrique 2015, Elesko a.s.
  • Pinot noir 2015, Marián Čajkovič – WINERY
  • Rizling rýnsky 2015, Vinárske závody Topoľčianky
  • Chardonnay 2013, Sky Group Slovakia s.r.o.
  • Merlot 2015, MOVINO, spol. s r.o.
  • Račianska Frankovka Exclusive 2015, Villa Vino Rača
  • Müller Thurgau 2016, Víno Matyšák
  • Tereziánska Frankovka Cisárska 2015, Villa Vino Rača
  • Rizling vlašský 2016, Skovajsa Milan – SHR
  • Frankovka Modrá barrique 2015, HR WINERY
  • Muškát moravský 2016, Víno Matyšák
  • Chardonnay 2016, Peter Ratuzky
  • Rulandské šedé Exclusive 2016, Villa Vino Rača
  • Rizling rýnsky 2015, Víno Gavrel
  • Rulandské biele 2016, Skovajsa Milan – SHR

Kategória Polosladké a sladké víno

  • Veltlínske zelené 2015, Peter Ščepán – Vinovin
  • Rizling rýnsky 2015, BOGNÁR, s.r.o.
  • Frankovka modrá 2015, Vinárske závody Topoľčianky
  • Rulandské biele 2016, Ing. Ladislav Trnovec
  • Rulandské šedé 2016, BOGNÁR, s.r.o.

Kategória Ružové víno

  • Rosé Cuvée 2016, Vinohradníctvo Pavelka a Syn, s.r.o.
  • Frankovka modrá rosé 2016, Víno Matyšák
  • Frankovka modrá rosé 2016, Peter Ščepán – Vinovin
  • Cabernet Sauvignon rosé 2016, Ján Janušík ml. – VINO JANO
  • Cabernet Sauvignon klaret 2016, Peter Ščepán – Vinovin

Kategória Šumivé víno

  • Johann E. Hubert 2013, Hubert J.E.
  • Sekt Matyšák 2012, Víno Matyšák
  • Prezident blanc 2015, Vinárske závody Topoľčianky

Grand Prix

  • Rizling rýnsky 2015, BOGNÁR, s.r.o.

Celkovo sa do súťaže prihlásilo 33 vinárstiev s 218 vzorkami. Degustovala 15-členná porota, zložená z tých najskúsenejších slovenských, českých a maďarských odborníkov zo sveta vinárstva – enológov, someliérov a wineakademikerov

„Porota vyhodnocovala naozaj zaujímavé vzorky vín. Srdečne gratulujem víťazným vinárom, majú môj obdiv, že sa im tento rok podarilo priniesť na náš trh tak kvalitné produkty,“ uviedol hlavný someliér pre Slovensko Jozef Milčík. Veľkoobchod METRO následne bude ponúkať ocenené vína na svojich pultoch.

Vyhlasovanie víťazov súťaže METRO Víno roka 2017 bolo tento rok napojené na zaujímavé podujatie pre partnerov z oblasti HORECA segmentu, a síce II. ročník METRO HORECA Sympózia 2017. Pripravený bol pestrý program počas dvoch dní – Kulinárskeho a Hotelierskeho. Podujatie sa tešilo bohatej účasti s viac ako 180 účastníkmi.

O METRO Cash & Carry

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 25 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými prevádzkami. Zamestnáva približne 110-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2015/2016 dosiahlo tržby vo výške približne 29 miliárd eur. METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkoobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2015/2016 dosiahla skupina tržby vo výške približne 58.5 miliárd eur. Celkovo má približne 220-tisíc zamestnancov a prevádzkuje okolo 2 000 predajných centier v 29 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou a hypermarkety Real. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája zhruba 450 lokálnych predajcov po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.

Text je súčasťou tlačového servisu a nie je redakčným obsahom. Názory a postoje v texte uvedené nemusia byt oficiálnymi názormi a postojmi redakcie. Text je uverejnený v pôvodnom znení.